Blog

0
26

Blogi zostały pierwotnie wymyślone jako internetowe pamiętniki. Miały za zadanie pomóc się uporać wielu nastolatkom, ale również i starszym użytkownikom internetu ze swoimi codziennymi przeżyciami, słabościami i przemyśleniami. Zdobyły ogromną popularność – autorzy blogów, którzy początkowo zwierzali się na nich, jak na kartach klasycznego pamiętnika, ze swoich rozterek szerszej publiczności, zaczęli dostrzegać dobre strony takie autopromocji. Z biegiem czasu prywatny blog ogólnotematyczny zaczął się stawać blogiem tematycznym, pozwalającym prezentować odbiorcom swoje zainteresowania. Zaczęło powstawać coraz więcej ciekawych blogów, na których autorzy opisywali swoje pasje i hobby lub po prostu opisywali konkretne dziedziny swojego życia, na przykład wychowywanie dzieci lub swoje relacje w związku. Opisywali również swoje poglądy polityczne, które znajdywały rzesze zainteresowanych odbiorców. Szybko zorientowano się, że takie uzewnętrznianie się w internecie obcym ludziom może pomóc w promocji różnych produktów i usług. Stąd też reklamodawcy zaczęli płacić blogerom za umieszczanie na łamach bloga różnych bannerów, a sami autorzy blogów za pomocą ciekawych tematycznych wpisów promowali na przykład swoje usługi, gęsto opatrzone zdjęciami potwierdzającymi ich kwalifikacje i zdolności.