Co jeść w ciąży?

0
21

Ciąża to piękny ale i trudny okres w życiu kobiety. W jej organizmie zachodzą liczne zmiany i potrzebuje więcej witamin i minerałów już nie tylko dla siebie, ale i dla dziecka. Co zatem jeść by zapewnić sobie i dziecku dobry przypływ energii na cały dzień? Przede wszystkim nie jeść za dwoje ponieważ to ne jest potrzebne. Nie trzeba w zasadzie z niczego rezygnować prócz serków pleśniowych czy surowych owoców morza. Warto zadbać o dużą ilość warzyw i owoców w codziennej diecie. Nie powinno się jeść także wątróbki i pasztetów warzywnych. Wątróbki ponieważ zawiera bardzo dużo nie koniecznie korzystnej dla dziecka witaminy A, a pasztetów z powodu bakterii Listerii, którą można tam znaleźć. Oprócz tego można jeść wszystko na co ma się ochotę. Dobrym pomysłem na danie warzywne to np. surówka z kalafiora. Do jej wykonania potrzebny jest oczywiście kalafior średniej wielkości, 2 pomidory, duży ogórek, dużo koperku lub szczypiorku, a także inną zieleninę dla smaku jak ktoś woli, sól, pieprz, a także jogurt naturalny i sok z cytryny. Aby przyrządzić sałatkę należy włożyć do wody kalafior i zasypać go solą by wyszły z niego wszystkie muszki, potem t5rzeba go podzielić na mniejsze różyczki rozrywając go lub krojąc i zalać wrzątkiem. Potem trzeba go odcedzić na sitku i czekać aż wystygnie. Następnie pokroić warzywa w kostkę i zrobić sos. Jogurt utrzeć z sokiem z cytryny i przyprawami i do tego dodać warzywa. Zaraz po przygotowaniu można jeść przyozdabiając cała sałatkę zieleniną i koperkiem. Sałatka ta jest bardzo szybka do zrobienia, tania, jest dietetyczna, zdrowa i smaczna no i zapewnia porcję witamin da mamy i dziecka. Można ją też modyfikować według własnego uznania i przyprawiać dodatkowo dla smaku także możliwości jest bardzo wiele, wszystko zależy od zachcianek przyszłej mamy i jej malucha.